söndag, november 04, 2007

Var är ni någonstans, era jävla fittor?

Som infödd stockholmare och dessutom fotbollsfan känner jag ett behov av att håna en riktigt go gubbe...

Det här skriver Hermann Dill på sin blogg:

Schenströmaffären stör mig mycket. Inte för att hon varit full och sagt dumma saker, utan för att jag har bitande känsla att om Schenström varit man och Philblad kvinna hade drevet aldrig gått så hårt fram.
Extra tråkigt blir det när alla ”feminister” som ska stå på barrikaderna och försvara, lyser med sin frånvaro. Vad är ni någonstans, era jävla fittor? Stå upp för syster!

Varför den här goa gubben får ta upp ett helt uppslag av Sportexpressen är för mig en gåta. Är det någon som orkar läsa det? Hey Baberiba-gänget har gjort en rolig sketch med Dill.

Och apropå fotbollen: Ja, jag hade gärna sett ett annat guldlag i allsvenskan, men absolut inte laget som mina innerstadsklasskompisar hejar på så jag är inte helt missnöjd. (Jag skulle dock gärna se både Pa Dembo Touray och Siggi Jónsson som vinnare med något roligare lag...) Roligt att Kalmar kom på andra plats!


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: