söndag, juni 10, 2007

Skön sommarsöndag

I dag gick jag upp halv ett och åt frukost och läste DN på balkongen i några timmar. Jag älskar att det är så här varmt. Jag blir lite provocerad av alla som har klagat över kylan och längtat efter värmen och nu plötsligt vill ha vinter. Det är ju ändå bara 27 grader! Jag är inte heller särskilt värmetålig, och 30 grader och uppåt är riktigt jobbigt. Men kring 25 grader är väl bra. Det är underbart att kunna sitta ute i kortärmat och barbent och ta en öl kvällssolen. Jag tog en öl på Skanskvarn med min mor för en stund sen. Och så har jag promenerat till Statoil vid Globen med David och köpt solstolar till balkongen. Det är allt jag har gjort i dag. Nu svävar en gul postenluftballong utanför mitt fönster och påminner mig om att jag ska dela ut brev i morgon bitti och måste gå och lägga mig strax.

Det släpptes förresten några "Get-A-Tent"-biljetter till Roskilde som vi köpte. Så nu kommer vi dit till två uppslagna fyrmannatält och gratis varmdusch. Dyrt, men inte dyrare än vad de vanliga biljetterna säljs för på Blocket, och nu får vi i alla fall något för extrautlägget.


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: