söndag, mars 30, 2008

Vår! - lika fantastiskt varje år...

När en liten promenad till ICA och tillbaka får mig att känna mig helt fantastiskt lycklig - då är det vår.

Jag älskar det här landet. Jag älskar att det är tillräckligt kallt för att man ska bli hög av solen. Jag älskar att saker funkar, att tågen går då de ska, att luften är ren, att främmande människor lämnar mig ifred, att bostäder har så hög standard, att ICA har börjat tillverka krav- och rättvisemärkt havregrädde, att man kan dricka kranvattnet. Jag älskar Stockholm för alla caféer och barer, trottoarerna, parkerna, Friskis&Svettis, Chicago. Jag är så glad att min syster snart kommer hit, kommer hem. Och jag är glad att jag åkte och hälsade på henne.

3 kommentarer:

needy girl sa...

Hej. Jag har läst din blogg (inte allt, men en hel del). Jag tycker du verkar väldigt vettig och sen tycker jag det är kul att du skriver så mycket om Kambodja. Har själv varit en hel del där (praktiskt med visa-run dit när jag bodde i Bangkok) och gillar landet. Men jag tänkte en sak - du skriver en hel del om prostitutionsdebatten och en hel del om Kambodja - varför inte slå ihop de ämnena och skriva om prostitutionen i Kambodja? Själv har jag sett rätt äckliga exempel därifrån. Jaja... bara lite svammel från mig. Ha det bra.

SOFIA sa...

A! Jag ar oxa sa glad att du kom hit. Och att jag snart kommer hem. Sverige ar sannerligen ett mycket trevligt land, mest for att det ar hemma.

Anonym sa...

Ja! Det är precis de där sakerna jag saknar med Sverige...

Det där, och årstider. Man inser inte hur fantastiskt det är med årstider tills man bosätter sig i ett land som har exakt samma klimat året om.