tisdag, maj 06, 2008

Vårhög

Jag var bara borta från stan i fyra dagar, och när jag kommer tillbaka har vårknopparna förvandlats till försommargrönska och häggen blommar. Även några mil norrut var det varm och vacker vår. Jag hade egentligen mest tänkt klippa gräset och sen plugga - tentorna närmar sig. Men det var alldeles för vackert väder och en alldeles för bra årstid för trädgårdsarbete för att det skulle kännas logiskt och rimligt att prioritera mina studier. När jag stolt tittade på vår vackra trädgård innan jag åkte därifrån så kändes det heller inte som att jag hade felprioriterat.

Det är svårt att hålla sig inne när det är så fantastiskt ute. Jag hittar på ursäkter för att gå ut igen. Visst var det något jag glömde köpa på väg hem? Kommer inte på vad, men det är bäst jag går bort till affären. Och jag går ut och snortar våren som direkt går ut i mitt blodomlopp och jag är stark och bäst och oslagbar. Och groteskt lycklig.


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: