söndag, november 23, 2008

Välbehövlig vinterenergi

Har just promenerat runt Årstaviken och mina kinder och lår är härligt vinterröda och kalla (röda lår är kanske inte riktigt lika härligt som röda kinder, det får bli långkalsonger på min nästa vinterpromenad). Jag önskar att det fina vintervädret kunde hålla i sig vintern ut (till och med sista februari alltså) eller åtminstone till första advent. Men det ska visst bli mycket varmare mot slutet av nästa vecka verkar det som.

Jag har känt mig lite trött och håglös och less på sistone, men i fredags fick häva ur mig håglösheten i ord för en av mina bästa vänner som alltid ger mig bra energi bara genom sin blotta närvaro (trots att hon verkligen inte var full av energi och på topphumör). Och sen snöade tråkiga blöt-tunga höstnovember bort och nu känner jag mig plötsligt mycket mer fulltankad än för några dagar sedan. Och snart är det fullt av adventer och julkalender och ljus och lussebullar och glögg så det blir konstant påfyllning av bränsletanken ett tag. Fint det.

Glöm inte blixtaktionen nedan snälla. Det finns som sagt var mailadresser så det går att bara kopiera och klippa in mitt färdigskrivna brev i ett mail. Upptäckte alldeles nyss att Veckans Vädjande är det här fallet så i alla fall i dag går det att mycket enkelt bara skriva in namn och hemort och trycka på "skicka". Men skicka gärna egna mail också. Och snigelbrev om ni pallar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: