söndag, april 25, 2010

Annorlunda söndagsångest....

Jag börjar nästan känna mig lite konstigt nervös över att åka ner igen, nu har jag varit hemma i tre veckor och Valencia känns så otroligt avlägsen ävet om jag haft i bakhuvudet hela tiden att jag strax ska ner igen. Särskilt senaste veckan då jag kollat flygpriser och hållit mig uppdaterad om askans status var och varannan timme.

Samtidigt tycker jag att det känns rätt trevligt att komma ner en stund igen. Och nu när det är en dryg månad i stället för nästan två så känns det väldigt mycket just som "en stund". Jag ska ner en liten sväng igen och prata lite spanska och köpa billiga grönsaker och hänga i parken och sen när det är på väg att bli alldeles för varmt och jobbigt så får jag åka hem till ljum svensk sommar med korsord på balkongen.


 Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: