lördag, februari 10, 2007

An Iraq Interrogator's Nightmare

I gårdagens Washington Post publicerades "An Iraq Interrogator's Nightmare". Skribenten var förhörsledare i Abu Ghraib. Läsvärt!

Vill ni vara med och arbeta för att de mänskliga rättigheterna ska efterföljas i världen? Gå med i Amnesty! Att arbeta aktivt är roligt, men känner ni att ni inte har tid så kan man bli stödmedlem, de är också mycket viktiga.

Här finns ett roligt sätt att protestera mot Guantánamo.

Här finns fler länkar till information om tortyr i "kriget mot terrorismen".


Andra bloggar om:
Andra bloggar om:
Andra bloggar om:
Andra bloggar om:
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Saga sa...

Det är ett elände det där med tvättider... Men nu har jag iaf rena kläder och behöver inte tvätta på ett tag, och nästa gång ska jag se till att det blir på kvällen :)

Alltså, jag vet inte om jag "tänder" på tjejer. Har aldrig varit med någon, men jag är inte främmande inför att prova :) Men om man ska generalisera tycker jag nog att feminina tjejer är snyggast, de behöver inte vara fotomodeller eller så men det ska synas att de är tjejer och att de gillar att vara det.

Det kanske är svårt för någon som inte känner mig att veta att min blogg både är allvarligt och lite skämtsamt menad - jag gillar att ironisera och verka dummare än vad jag är, för att provocera och för att det är roligt helt enkelt. Jag kanske aödrig konverterar på riktigt, eller så gör jag det. Jag är som sagt inte främmande inför tanken och händer det så händer det. Men det betyder inte att allt jag skriver är på dödligt allvar och bokstavligt menat. Som det där med "butch" till exempel, jag känner inte en enda lesbisk eller bisexuell tjej som ÄR det. Men det är kul att spela lite på sina egna och andras fördomar :)

Kanelbullen sa...

Själv skickar jag Urgent Actions på SMS till Amnesty. Det funkar jättebra och då känner man att man i alla fall gör någonting. Ha det!