fredag, februari 09, 2007

Avvänjning

Steg 1: Erkänn att du är beroende och att det är ett problem.

Hej, jag heter Johanna och jag är internetberoende. Det är ett problem.

Steg 2: Kom fram till en möjlig lösning.

Okej, internetförbud på vardagkvällar tills allt jag måste göra under kvällen är gjort. När lunchlådan står i kylen och tänderna är borstade får jag sätta mig framför datorn, om det inte redan blivit för sent. Långa blogginlägg får endast skrivas under helgen.

Steg 3: Ha lite jävla självdisciplin och följ de nyss uppsatta reglerna!

Visst har jag hittat en massa intressanta bloggar och sidor på nätet som jag har lärt mig en massa av och som fått mig att tänka till. Och jag tycker att det är roligt. Men jag fastnar och märker inte att tiden går. Och det finns annat jag vill hinna med i mitt liv. Som till exempel att sova och bli av med förkylningen eller luftrörskatarren eller vad det nu är.

Nu ska jag gå och smörja in tigerbalsam på bröstet och dricka het ingefärste.

2 kommentarer:

Saga sa...

Jag tror att hur mycket sex man vill ha är individuellt och inte könsbestämt, men det kanske finns andra fördelar med att vara med en tjej :) Man vet ju i alla fall var allt sitter ;)

Saga sa...

Just det, jag tänkte ju kommentera din blogg oxå :oP Jag får skylla på att jag steg upp alldeles för tidigt ;)

Internetberoende ja... Tänk om man kunde vänja sig av med det... Låter som du har fnulat ut en plan iaf, mer än vad jag gjort...