torsdag, maj 03, 2007

Sol och platt mage

Jag älskar vårbjörkar i solsken!

Livet känns mycket lättare nu efter att jag har deklarerat och efter att jag har tänkt igenom och omprioriterat mina studier.

Vår förlust på 75000 kronor vid försäljningen av vår lägenhet i Uppsala känns som en vinst just nu eftersom min restskatt kommer att minskas ganska rejält på grund av den.

Och vad gäller mina studier så har jag insett att det är bättre att jag har lite poäng släpandes än att jag får ont i magen och samtidigt riskerar att få ännu fler poäng släpandes. Jag siktar in mig på matten och omtentan i mekanik (på tentan jag skrev när jag hade feber fick jag två av tolv möjliga poäng...), och så får jag försöka lära mig att programmera på den tid som blir över, går det så går det, annars får jag lösa det någon annan gång.

Min mage är äntligen ordentligt lugn och behaglig och platt för första gången sen katastrofmagkatarren i januari! Jag har försökt lugna den med flera månaders regelbunda bra måltider, men det var en helg av en massa öl och oregelbundet ätande av flottig pizza som fick bukt på den...eller så var det kanske lite psykisk lugn och ro som gjorde susen. Jag tror att jag sväljer lika mycket luft som mat när jag är uppe i varv...


Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

pseudonym sa...

pizza brukar hjälpa till det mesta.

75000 var inte lite pengar det.. jag trodde typ alla gick i vinst när de sålde sina lägenheter.

johanna sa...

Inte när man säljer mindre än ett år efter att man köpte... Vi fick plötsligt ändrade planer strax efter att vi hade köpt lägenheten i Uppsala, så vi började titta på lägenhet i Stockholm bara ett halvår senare... ;)