onsdag, mars 31, 2010

Sista dagen av Valencia part 1

Jag hade tänkt ta en kaffetermos och en macka med mig ut till parken och äta frukost där och kanske plugga lite och lägga upp lite fina somriga bilder här, men det var molnigt och "bara" 14 grader i morse så jag ställde in picnic-frukosten och tittade klart på ett Sopranos-avsnitt i stället.

Nu ska jag samla ihop mig för min härliga onsdagseftermiddag: Föreläsningar 15-20:15 med bara ett par små raster (den där forskningen som säger att man bara kan koncentrera sig i 40 min i sträck verkar inte ha nått Spanien...), jag förstår ganska lite när jag koncentrerar mig och oftast orkar jag inte koncentrera mig (Jag brukar tycka att de sista 10 minuterna innan rast hemma är rätt kämpiga, och då har vi bara 45 min mellan rasterna....) utan sitter och sneglar på klockan och skriver små listor i kollegieblocksmarginalen över vad jag ska roa mig med när jag kommer hem eller i morgon eller någon annan gång i mitt liv som inte är just den föreläsningen...

Eller...jag ska nog förresten strunta i dagens föreläsningar, trots att jag la fram det så lockande... Jag måste ju packa. Och fixa en inlämningsuppgift. För att inte tala om att jag måste titta på ett till Sopranos-avsnitt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: