söndag, mars 04, 2007

Och så finns det bättre dagar

I dag vaknade jag i en otroligt skön säng med en behaglig, fantastiskt vacker kropp och känslan att jag är världens lyckligaste människa.

Det är synd att man inte kan styra över hur man ska känna de första vakna sekunderna av dagen, det är svårt att pajja resten av den när man vaknar i ett lyckorus. Och man får en tung start när man vaknar i känslan av att allt är skit. (Meh, hallå! Jag har nyss vaknat, ge mig en chans vafan!)

Stressymptomet nedstämdhet är inte konstant, men jag är lite mer lättrubbad än i vanliga fall. En liten grej kan få mig nedstämd. Och något som skulle göra mig ledsen i vanliga fall gör mig mycket mer ledsen än det borde.

Stressmagen hålls under kontroll med regelbundna måltider och lugna andetag och lugna tankar och te och varm disk (diska för hand är grym terapi, dessutom får man ett kök som lugnar den stressade själen efteråt ;-) ).

Inga kommentarer: