tisdag, mars 20, 2007

Orrenius!

Min favoritreporter som jag hypat tidigare har skrivit två av de reportage som blivit utvalda till "Goda Nyheter 2006". 350 texter var nominerade och 34 stycken blev till sist utvalda. 34 texter, varav vilka Johan Orrenius alltså har skrivit två! Det här han mycket väl förtjänt av, grattis Johan!

Det ena reportaget som blev utvalt är Sergej Bubka - den oslagbare, som jag har länkat till tidigare. Det andra, Den dopade svensken handlar om Nicklas Andersson. Mycket läsvärt även för de som har ett totalt ointresse av stavhopp och cykling (personligen är jag inte särskilt intresserad av någon annan sport än fotboll...).

I senaste numret av Journalisten är Orrenius veckans journalistprofil. Intervjun, under rubriken De små detaljernas man, av Andreas Liljander, inleds med ett citat ur min blogg. Överraskande minsann... :-)

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag gillar ju inte sport men de artiklarna är ruskigt bra..

Anonym sa...

Lägg av!

Människans texter genomsyras av hans egen odräglighet. Han var ett arsle med fejkad empati när han var yngre och går man efter hans texter verkar det knappast ha förändrats.

Den där framåtböjda-jag-står-en-centimeter-ifrån-dig-med-min-dåliga-andedräkt-medan -jag-låtsats-skratta-åt-dina-skämt-stilen äcklar mig något så fantastiskt.

Usch!