söndag, mars 11, 2007

Nykter men vaken lördagnatt

Det var helt otroligt geggigt på tunnelbanan hem nyss. Spyor och annat kladd och män med tunga blickar som lutade sig mot mig och såg ut som att de skulle vända magen ut och in över mig vilken sekund som helst Jag antar att det alltid är så här lördagnätter, men att jag inte brukar tänka så mycket på det, eftersom jag i vanliga fall inte är helt nykter om jag tar tunnelbanan mitt i natten. Nu hade jag bara suttit hemma hos min syster och pratat, och tänkte vare sig på veckodag eller timma, så jag var inte riktigt beredd på tågets höga äckelfaktor.

Inte för att det var så mycket mer med det. Jag klev över spyorna och flyttade mig ur skottlinjen för de dragna männens eventuella uppkastning de få stationer jag hade hem. Och nu är jag hemma och ska sova i stället för att skriva blogginlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade precis samma upplevelse på tunnelbanan hem igår, det är faktiskt lite jobbigt att sitta brevid tre falskt skrålande personer när man själv är helt nykter.

Jag har köpt två biljetter till Jamie T nu, tänkte att det var lika bra att köpa dem direkt för annars glömmer jag bara att hämta ut dem hela tiden. Säg till David att byta pass med någon så han också kan komma!

johanna sa...

Ja vad bra, tackar!