tisdag, januari 01, 2008

Gott nytt år!

Nu är jag hemkommen från en vackert vit och stilla nyårsafton med min moster Maj och hennes Torbjörn på deras Berget. Mycket fint nyårsfirande.

Och fina fyrverkerier:


Det känns väldigt lägligt med ett nytt år just nu tycker jag, jag känner mig färdig med 2007 som var ett bra men kanske inte särskilt spännande år. 2008 klingar - som vi konstaterade vid nyårshummern i går kväll - vackert, och jag tror att det kommer att bli ett fantastiskt år. Jag tänker inte lista allt jag ser fram emot det här året, men jag kommer att skriva om det allt eftersom.

För de som är intresserade av min hälsa kan jag meddela att en normalisering av ämnesomsättningen är bästa knepet om man vill ha en lugn platt mage (att sluta äta fibrer är det inte, det får en mest att känna sig hungrig, trött och låg och är inget att rekommendera), och att det här kändes mycket avlägset vid årets slut. Mitt immunförsvar mot förkylningar har dock varit fortsatt kasst året ut, men jag blir som tur var nästan aldrig däckad av dem, utan mest irriterad över att jag inte får träna.

Den första dagen på år 2007 åt jag frukost till CNN:s nedräkning av 2006 eftersom New York befann sig 11 timmar efter mig. I går kväll tänkte jag på min älskade syster fem i halv åtta (19:25 alltså) då hon hade fem minuter kvar till inskålandet av 2008, medan jag satt mitt i middagen och hade hela fyra och en halv timme på mig att hinna med det sista jag ville hinna med 2007. Vid lunchtid i dag (svensk tid) hade 2008 även nått invånarna på Midway-öarna. Å andra sidan är ju inte tiden konstant så vem vet vad som händer exakt när.

I alla fall:

Jag önskar er alla ett mycket fint 2008!

2 kommentarer:

Maj sa...

Vilken fin bild! Jag lånar den.. ;-) Tusen tack för att du bidrog till att förgylla vår nyårsafton! Det var så mysigt att ha dig hos oss! Kram
/Moster Maj

SOFIA sa...

Jag tankte pa dig oxa alskade syster! Att du bara hade kvall nar jag hade mitt tolvslag. Sjalv sov jag sedan lange nar du hade ditt, pa sant skojigt partyhumor var jag ;-) Puss!