måndag, oktober 30, 2006

KYLA

Brukar det kännas så här kallt? Det är ju inte ens under noll grader ute än, och ändå känns det så smärtsamt kallt. Kylan liksom kryper in under huden på mig. Och sen sitter den kvar mellan dermis och subcutis (jag kan inget om hudlager egentligen, är bara en sucker för ord…) och skapar en intensiv obehagskänsla som bara försvinner efter att jag har tagit en het lång dusch och sen direkt krypit ner under det stora varma täcket.

Usch.

Har jag slutat att uppskatta alla årstider?

I dag var det förresten sista dagen på Uppsala Kortfilmfestival. Försök få tag på Jonas Odells film Aldrig som första gången, det är en av de bästa filmer jag sett på länge.

Jag ska gå och hänga av mig jackan nu och ta min varma dusch och krypa ner under det stora varma täcket och sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu... det är inte kul väder just nu. Jag drog faktiskt hem från min pluggdag på bibblan för jag satt bara och frös ändå. Så nu sitter jag framför mitt fönster med tända ljus istället. Mycket mysigare!

johanna sa...

Ja det är det som är bra med hösten, att få sitta inne i värmen med levande ljus!