torsdag, november 09, 2006

Ynklig

Jag har haft ont i halsen i tre veckor nu, borde kanske gå till läkaren och låta honom titta ner i den...

Känns segt att vara tillbaka i Sverige och ha en massa plugg att ta igen, och mest känna för att sova.

I Barcelona hade det just blivit höst, det var 20 grader varmt och kändes lite höstkyligt i luften. Fem dagar värme. Det var skönt att inte vara hemma när Elfsborg slog Djurgården och knep guldet. Det känns som sagt segt att vara tillbaka. Och det verkar verkligen som att Saanda Travels har slarvat bort våra biljetter så det blir nog inget Kambodja i år.

I mitt allra första blogginlägg skrev jag att jag skaffat en blogg "så att jag kan gå in och läsa vad jag själv har skrivit och tänka att jag är ganska cool och vettig. Och att kanske förhoppningsvis en massa andra tycker det också..." Jag tycker inte att jag jobbar särskilt bra på det där coola.

Jag vill ha mer intressanta politiska inlägg!

Men jag är för trött och sjuk och ynklig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

det kommer lösa sig m biljetterna! jag håller tummarna!

pseudonym sa...

hur kan de ha slarvat bort era biljetter?

Ja, ge oss mer politiska inlägg :)

johanna sa...

De har ett system som innebär att om man inte har betalat för biljetterna före ett visst datum så avbokar de biljetterna.

Vi fick ingen faktura med slutsumman (de aktuella skatterna). Jag mailade dem och sa att vi inte kunde betala förrän vi vet exakt hur mycket vi ska betala. De svarade och sa att det är lugnt, biljetterna är kvar, jag återkommer "senare under dagen" med slutsumman. Sen återkom de inte. Jag mailade igen dagen efter, och sen åkte vi till Barcelona i några dagar.

När vi kom hem var biljetterna borta. Jag ringde och pratade med chefen, och han skyller på sin anställda. Mycket seriöst uppförande...

Nu säger de att det är omöjligt att få tag på biljetter till den 22 december då vi skulle ha åkt, men att vi står på väntlista till den 23. Men jag tror inte att någon kommer avboka sina biljetter så jag tvivlar på att vi kommer få plats då heller...

Vi håller på och bråkar med dem nu. Problemet är att de är så jäkla oseriösa så att de nästan aldrig svarar i telefon och dröjer flera dagar med att svara på mail, om de svarar alls.

pseudonym sa...

åh, dåligt.. Då vet man att man inte ska åka någonstans med det flygbolaget iallafall.