torsdag, december 07, 2006

Madonna eller hora? Vi måste tydligen välja...

Jag blir så förbannad när jag ser sådant här. Nakna tjejer är alltså aldrig okej. Vill vi inte att männen ska se oss som sexobjekt i alla situationer, då får vi minsann inte klä av oss heller...

Jag blir så trött och arg. Kan vi inte bara få vara oss själva, på samma villkor som männen?

Artikeln i Expressen handlar om att tjejerna i Hjalmar Lundbohmsskolan i Kiruna inte fick driva med att killarna haft bar överkropp i senaste årens skolkataloger...



Andra bloggar om:

2 kommentarer:

pseudonym sa...

Ja, det gjorde mig också irriterad.. Och att de tog bort bilden utan att ens prata med tjejerna om det först. Så himla töntigt..

Hejhopp sa...

Madonna/hora-dikotomin är den mest irriterande av alla! Varför kan man inte vara både ock på en gång? Varför kan man inte både vara sexuell (när man vill det) och tas på allvar? En liknande sak som irriterade mig nyligen var den där rektorn som tyckte att lättklädda tjejer på hans skola fick skylla sig själva när de blev tafsade på...